Schrijf een nieuwe recensie

Velden gemarkeerd met * zijn verplicht.
Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
Het kan zijn dat je bericht pas zichtbaar wordt in het gastenboek nadat we het beoordeeld hebben.
We behouden het recht voor berichten te wijzigen, te verwijderen of niet te publiceren.
14 berichten.
Anoniem Anoniem heeft geschreven op 1 augustus 2020 om 08:03:
Onderwerp: Individuele sessies. Melissa ziet je en voelt je, soms nog eerder dan dat je jezelf ziet. Ze kijkt met warme en betrokken ogen naar de delen van mij die aandacht en zorg nodig hebben. Ik kreeg handvatten om zelf te ervaren met mijn lichaam en emoties. En tools om te begrijpen wat er speelde en nodig was. Zowel in beweging, met adem, als in gedachten en emoties heb ik Melissa ervaren als een wijs mens met een sterke intuรฏtie en een compassievol hart. Van haar heb ik geleerd om te verbinden met mijn lichaam, emotioneel te reguleren en met liefde te zorgen voor mezelf. Ik ben niet alleen een trauma armer, maar ook een waardevolle relatie met mijn lichaam rijker.
Heyva Heyva heeft geschreven op 3 maart 2020 om 19:06:
Onderwerp: Boek Seksueel misbruikt - mijn lichaam wil een verhaal vertellen. Ik kocht dit boek omdat Melissa aan het zelfde instituut als ik studeerde รฉn omdat ik dacht dat het me iets kon bijbrengen als professional in het begeleiden van mensen. En of het me iets bijbracht! Ik startte het lezen aarzelend, zelfs wat argwanend, maar dit boek leest als een sneltrein. Doordat het zo concreet en onomwonden vertelt waar het op aankomt. Voor het eerst, denk ik, kon ik misschien wel beseffen wat het moet zijn om slachtoffer te zijn van seksueel misbruik. Maar nog veel straffer: het ondersteunde mij in mijn bewustwording van het jarenlange fysieke geweld dat ik had ervaren en de impact ervan op mij. Melissa's schrijven en haar ervaringen die ze deelt, hebben mij ontzettend geholpen dit onder ogen te durven zien en zo voorbij de schaamte en de angst voor afwijzing te gaan. Melissa's boek werkt dus helend voor diverse thema's mocht ik zo ervaren. Een bijzonder mooi werk, een hart onder de riem voor velen denk ik...
Louise Louise uit Belgie heeft geschreven op 23 februari 2020 om 20:29:
Onderwerp: Boek Seksueel misbruikt, mijn lichaam wil een verhaal vertellen. Tijdens de opleiding โ€œRituals for Livingโ€ bij Agape ontmoette ik Melissa Meer, een fantastische vrouw die van de moeilijkheden op haar pad haar kracht maakte. Dit boek leest als een trein en raakt heel veel levensthemaโ€™s, ook buiten seksueel misbruik. Aanrader!
Onderwerp: Boek Seksueel misbruikt, mijn lichaam wil een verhaal vertellen.
Tijdens de opleiding โ€œRituals for Livingโ€ bij Agape ontmoette ik Melissa Meer, een fantastische vrouw die van de moeilijkheden op haar pad haar kracht maakte. Dit boek leest als een trein en raakt heel veel levensthemaโ€™s, ook buiten seksueel misbruik. Aanrader!
Rieneke Rieneke heeft geschreven op 13 januari 2020 om 19:35:
Onderwerp: Individuele sessies. Bijna een jaar geleden kwam ik door een krantenartikel over haar boek in contact met Melissa. Ik dacht altijd dat ik mijn seksueel misbruik verleden wel op een rijtje had, maar eigenlijk was ik mezelf, na al die jaren, nog steeds aan het wegcijferen, en aan het aanpassen aan anderen. In de sessies met Melissa heb ik o.a. geleerd mezelf te uiten door " het" eruit te gooien i.p.v. op te kroppen en er wakker van te liggen. Ik heb geschreeuwd, gehuild, gestampt, gelachen en mezelf verbaasd afgevraagd hoe ik het al die jaren zo volgehouden heb. Ik ben er voor mezelf achter gekomen wat ik wil en vooral niet meer wil! Ik heb de misbruiker hierover een brief durven sturen en ben een gesprek aangegaan met o.a. mijn ouders. Dit was heel moeilijk maar o zo bevrijdend en opluchtend! Mijn ogen zijn open gegaan en voel me zoveel sterker in mezelf staan.
Charlotte Garmyn Charlotte Garmyn heeft geschreven op 6 mei 2019 om 07:48:
Onderwerp: Boek Seksueel misbruikt - mijn lichaam wil een verhaal vertellen. 'Seksueel Misbruikt' is een boek dat verheldert hoe seksueel misbruik zich via het lichaam vertaalt in alledaagse disfuncties. Het ontrafelt deze overlevingstechnieken en biedt inzicht en opties om deze te vertalen naar een leven van bewustwording en keuzes opdat je kan kiezen voor levenskwaliteit. De pijn en de innerlijke strijd worden niet geschuwd. Het persoonlijke verhaal van Melissa Meer maakt het heel tastbaar en boeiend om te lezen. De indeling en verwerking van haar verhaal in de 4-jarige opleiding als dans- en bewegingstherapeut maakt het interessant om inzicht te krijgen in de lichaamsgerichte methodieken en haar effecten. De aanvullingen uit de literatuur en ervaringen van andere lichaamsgerichte therapeuten en slachtoffers maakt het volledig. Kortom een aanrader!
Onderwerp: Boek Seksueel misbruikt - mijn lichaam wil een verhaal vertellen.
'Seksueel Misbruikt' is een boek dat verheldert hoe seksueel misbruik zich via het lichaam vertaalt in alledaagse disfuncties. Het ontrafelt deze overlevingstechnieken en biedt inzicht en opties om deze te vertalen naar een leven van bewustwording en keuzes opdat je kan kiezen voor levenskwaliteit. De pijn en de innerlijke strijd worden niet geschuwd. Het persoonlijke verhaal van Melissa Meer maakt het heel tastbaar en boeiend om te lezen. De indeling en verwerking van haar verhaal in de 4-jarige opleiding als dans- en bewegingstherapeut maakt het interessant om inzicht te krijgen in de lichaamsgerichte methodieken en haar effecten. De aanvullingen uit de literatuur en ervaringen van andere lichaamsgerichte therapeuten en slachtoffers maakt het volledig. Kortom een aanrader!
LenaMaria LenaMaria heeft geschreven op 13 april 2019 om 19:10:
Onderwerp: Boek, Seksueel Misbruikt. Dit boek beschrijft in heldere bewoordingen de impact van seksueel misbruik. In onverbloemde taal vertelt schrijfster over haar proces van genezing. Een belangrijk boek voor slachtoffers en behandelaars.
Inge Denayer Inge Denayer heeft geschreven op 13 april 2019 om 19:07:
Onderwerp: Boek: Seksueel misbruikt- Mijn lichaam wil een verhaal vertellen. Het is even bijkomen van het boek. Melissa van der Meer vertelt haar verhaal met veel lef en schijnbaar zonder schroom. Het is het rauwe verhaal over het seksueel misbruik dat ze jarenlang heeft ondergaan. Het boek neemt je helemaal mee door de opleiding tot dans- en bewegingstherapeut door de ogen van de schrijfster. Naast haar eigen verhaal, geeft dit boek ook interessante duiding over seksueel misbruik en reikt het handvatten aan. De weg naar โ€˜levenโ€™ (i.e. meervoud van lef) is mogelijk, zoveel is duidelijk met dit boek. Lichaamswerk kan hierbij een baken vormen voor al diegenen die ooit misbruikt zijn en die zoals Melissa gewoon willen leven.
Linda Dijkstra Linda Dijkstra heeft geschreven op 13 april 2019 om 14:56:
Onderwerp: Boek Seksueel misbruikt - mijn lichaam wil een verhaal vertellen. Ik heb je boek gelezen en ben diep onder de indruk. Wat een enorm stuk heling en bewustwording heb je neergezet voor jezelf en voor heel veel lotgenoten! Respect Melissa! Succes met Happy in je Lijf.
Anja Driesmans Anja Driesmans heeft geschreven op 16 maart 2019 om 12:37:
Onderwerp: Boek: Seksueel misbruikt- Mijn lichaam wil een verhaal vertellen. Eindelijk een boek over seksueel misbruik dat andere slachtoffers kan helpen in hun kracht te komen en geen slachtoffer meer te zijn! Het boek vertelt niet enkel een verhaal over seksueel misbruik maar geeft de lezer een inzicht in het helingsproces aan de hand van dans- en bewegingstherapie waardoor dit boek nuttig is voor mensen die zelf misbruikt zijn maar ook voor hulpverleners die in hun praktijk in aanraking komen met de problematiek. Ik hou van de rauwe, eerlijke schrijfstijl van Melissa die het verhaal niet mooier maakt dan het is. Een boek dat je gelezen moet hebben!
IvonneM IvonneM heeft geschreven op 16 maart 2019 om 12:36:
Onderwerp: Boek: Seksueel misbruikt- Mijn lichaam wil een verhaal vertellen. De hulpverlening na seksueel misbruik is nooit compleet als er niet een lichaamsgerichte benadering is geweest. Want naast dat er veel is dat erkend en begrepen moet worden, zijn er lichamelijke gevolgen, lichamelijke triggers en herbelevingen. Dit boek geeft een inkijkje in hoe dat werkt en hoe Dans- en bewegingstherapie in zijn werk gaat bij de verwerking van seksueel misbruik. Met heldere, herkenbare voorbeelden uit Melissa's eigen proces, kennis over seksueel misbruik in haar algemeenheid รฉn quotes uit interviews met topprofessionals uit het vakgebied Dans en Beweging. Het resultaat: Een degelijk boek over de complexiteit van seksueel misbruik en hoe dans- en bewegingstherapie kan helpen bij het helen daarvan.
Gwenda, Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige Gwenda, Sociaal Psychiatrisch Verpleegkundige heeft geschreven op 23 februari 2018 om 22:09:
Onderwerp: WEZZ Training Professionals. Letterlijk en figuurlijk een krachtgerichte training voor professionals, gericht op mogelijkheden en kansen voor nu & in de toekomst te vergroten door meer gebruik te maken van eigen kracht. Die je ook door kunt geven aan cliรซnten door de praktische handvaten en oefeningen waardoor meer happy in je lijf bereikt wordt. Uiteraard kan je ook geconfronteerd worden met eigen drempels en blokkades maar hierin wordt je goed begeleid in een vertrouwde en veilige omgeving. De aandacht en oprechte betrokkenheid maken de interactie tussen Melissa, Machiel en andere professional(s) dat je het geleerde zeker wilt doorgeven. Na afloop hooguit een beetje spierpijn maar dan heb je voor die dag zeker goed bewogen. Kortom een goede investering in jezelf en in je beroep, zonder al te veel te praten. Zeker een aanbeveling voor organisaties die werken met mensen met o.a. een (seksueel) misbruik verleden.
AnnaH Maria van Heezik AnnaH Maria van Heezik heeft geschreven op 3 oktober 2017 om 07:24:
Onderwerp: WEZZ Training. Je denkt er liever niet meer aan. De herinneringen stop je het liefste heel diep en ver weg. Toch op onverwachte momenten grijpt het je letterlijk en figuurlijk naar de keel. Het stagneert je leven ook al denk je van niet. Een aankondiging van de Wezz-training op Facebook (2016) raakte me, het was tijd om de geesten uit het verleden aan te gaan. Te lang hadden ze in de weg gestaan. Op professionele wijze werden we stapje voor stapje door Melissa en Machiel begeleid in ons persoonlijke verhaal. Want ook in de groep is er ruimte voor jouw eigen verhaal. Tijdens de Wezz-training heb ik opnieuw kennis gemaakt met mijn eigen kracht en heb de macht weer over mijn eigen leven kunnen en durven nemen. Gun het jezelf om weer vanuit zelfvertrouwen te leven. Er is een andere weg te gaan dan je tot nu toe hebt gedaan. AnnaH Maria van Heezik
Onderwerp: WEZZ Training.
Je denkt er liever niet meer aan. De herinneringen stop je het liefste heel diep en ver weg. Toch op onverwachte momenten grijpt het je letterlijk en figuurlijk naar de keel. Het stagneert je leven ook al denk je van niet. Een aankondiging van de Wezz-training op Facebook (2016) raakte me, het was tijd om de geesten uit het verleden aan te gaan. Te lang hadden ze in de weg gestaan. Op professionele wijze werden we stapje voor stapje door Melissa en Machiel begeleid in ons persoonlijke verhaal. Want ook in de groep is er ruimte voor jouw eigen verhaal. Tijdens de Wezz-training heb ik opnieuw kennis gemaakt met mijn eigen kracht en heb de macht weer over mijn eigen leven kunnen en durven nemen. Gun het jezelf om weer vanuit zelfvertrouwen te leven. Er is een andere weg te gaan dan je tot nu toe hebt gedaan. AnnaH Maria van Heezik
Leen Leen heeft geschreven op 14 juni 2017 om 12:22:
Onderwerp: WEZZ Training: Ik heb ondertussen zowel Wezz training 1 als 2 gedaan. Voor mij werkt de combinatie van lichaamswerk met zelfverdediging wel. Zo is er ruimte en ondersteuning als je dingen tegen komt die je moeilijk vindt of waar je op blokkeert en dat mis ik vaak in een โ€˜gewoneโ€™ les zelfverdediging. Door het lichaamswerk ben ik me meer bewust geworden van mijn moeizame ademhaling en spanningen die in mijn lijf zitten. Daar wil ik nog wel verder mee aan de slag. Ik heb geleerd dat er zoveel meer mogelijkheden zijn dan dat je zelf denkt, dat er altijd wel iets is dat je kan doen, dat je niet zo machteloos bent. Dat vind ik heel erg positief. Melissa en Machiel zijn echt heel fijne, respectvolle en betrokken begeleiders. Ze geven me echt het gevoel dat ik er mag zijn, met alles wat er was, dat is heel erg nieuw voor mij.Message: Ik heb ondertussen zowel Wezz training 1 als 2 gedaan. Voor mij werkt de combinatie van lichaamswerk met zelfverdediging wel. Zo is er ruimte en ondersteuning als je dingen tegen komt die je moeilijk vindt of waar je op blokkeert en dat mis ik vaak in een โ€˜gewoneโ€™ les zelfverdediging. Door het lichaamswerk ben ik me meer bewust geworden van mijn moeizame ademhaling en spanningen die in mijn lijf zitten. Daar wil ik nog wel verder mee aan de slag. Ik heb geleerd dat er zoveel meer mogelijkheden zijn dan dat je zelf denkt, dat er altijd wel iets is dat je kan doen, dat je niet zo machteloos bent. Dat vind ik heel erg positief. Melissa en Machiel zijn echt heel fijne, respectvolle en betrokken begeleiders. Ze geven me echt het gevoel dat ik er mag zijn, met alles wat er was, dat is heel erg... Lees verder
Onderwerp: WEZZ Training:
Ik heb ondertussen zowel Wezz training 1 als 2 gedaan. Voor mij werkt de combinatie van lichaamswerk met zelfverdediging wel. Zo is er ruimte en ondersteuning als je dingen tegen komt die je moeilijk vindt of waar je op blokkeert en dat mis ik vaak in een โ€˜gewoneโ€™ les zelfverdediging. Door het lichaamswerk ben ik me meer bewust geworden van mijn moeizame ademhaling en spanningen die in mijn lijf zitten. Daar wil ik nog wel verder mee aan de slag. Ik heb geleerd dat er zoveel meer mogelijkheden zijn dan dat je zelf denkt, dat er altijd wel iets is dat je kan doen, dat je niet zo machteloos bent. Dat vind ik heel erg positief. Melissa en Machiel zijn echt heel fijne, respectvolle en betrokken begeleiders. Ze geven me echt het gevoel dat ik er mag zijn, met alles wat er was, dat is heel erg nieuw voor mij.Message: Ik heb ondertussen zowel Wezz training 1 als 2 gedaan. Voor mij werkt de combinatie van lichaamswerk met zelfverdediging wel. Zo is er ruimte en ondersteuning als je dingen tegen komt die je moeilijk vindt of waar je op blokkeert en dat mis ik vaak in een โ€˜gewoneโ€™ les zelfverdediging. Door het lichaamswerk ben ik me meer bewust geworden van mijn moeizame ademhaling en spanningen die in mijn lijf zitten. Daar wil ik nog wel verder mee aan de slag. Ik heb geleerd dat er zoveel meer mogelijkheden zijn dan dat je zelf denkt, dat er altijd wel iets is dat je kan doen, dat je niet zo machteloos bent. Dat vind ik heel erg positief. Melissa en Machiel zijn echt heel fijne, respectvolle en betrokken begeleiders. Ze geven me echt het gevoel dat ik er mag zijn, met alles wat er was, dat is heel erg nieuw voor mij.
Nadeche Nadeche heeft geschreven op 22 maart 2017 om 14:14:
Onderwerp: Individuele sessies Ik ben zeer positief over de individuele sessies van Happy in je lijf. Het zorgde ervoor dat ik steeds een stapje verder uit mijn comfort zone durfde te komen zonder dat ik mij daar vervelend bij voelde. Ik leerde duidelijk mijn grenzen aan te geven en aan te kunnen geven waarom ik bepaalde grenzen had en waar ik dan precies moeite mee had. Elke sessie ging een stapje verder dan de vorige, mits ik dit zelf aangaf. Ik kreeg daar de ruimte voor en er werd geluisterd maar ook op de juiste momenten juist een beetje gepusht om het toch te proberen. De dingen die ik geleerd heb met betrekking tot luisteren naar mijn eigen gevoel en deze op een voor mij fijne manier te kunnen uiten heb ik zeker in de praktijk gebruikt en deze gebruik ik nog steeds. Ik kan niet anders zeggen dan positieve ervaring die ik heb opgedaan en waar ik zeker mee zal blijven werken en hopelijk groeien. Doordat ik mij beter leerde te uitten, groeide ook mijn zelfvertrouwen en het gevoel er ook gewoon te mogen zijn. Ook als ik boos ben, verdrietig of juist erg blij.
Onderwerp: Individuele sessies
Ik ben zeer positief over de individuele sessies van Happy in je lijf. Het zorgde ervoor dat ik steeds een stapje verder uit mijn comfort zone durfde te komen zonder dat ik mij daar vervelend bij voelde. Ik leerde duidelijk mijn grenzen aan te geven en aan te kunnen geven waarom ik bepaalde grenzen had en waar ik dan precies moeite mee had. Elke sessie ging een stapje verder dan de vorige, mits ik dit zelf aangaf. Ik kreeg daar de ruimte voor en er werd geluisterd maar ook op de juiste momenten juist een beetje gepusht om het toch te proberen. De dingen die ik geleerd heb met betrekking tot luisteren naar mijn eigen gevoel en deze op een voor mij fijne manier te kunnen uiten heb ik zeker in de praktijk gebruikt en deze gebruik ik nog steeds. Ik kan niet anders zeggen dan positieve ervaring die ik heb opgedaan en waar ik zeker mee zal blijven werken en hopelijk groeien. Doordat ik mij beter leerde te uitten, groeide ook mijn zelfvertrouwen en het gevoel er ook gewoon te mogen zijn. Ook als ik boos ben, verdrietig of juist erg blij.